vrijdag 23 juli 2010

Mijn HTC Desire vs mijn iPhone 3G

Aan de geschokte reacties op Twitter en Facebook te zien heb ik wat uit te leggen. Ik, als grote Apple-fan, ben overgestapt naar HTC. De Desire in dit geval.

Waarom? Ach ja, tijd voor weer iets anders eigenlijk. Je weet hoe dat gaat met gadget-freaks als ik. De iPhone 4G zou meer van hetzelfde zijn en ik had een paar keer de Desire in mijn handen gehad en was wel behoorlijk gecharmeerd van het toestel. Komt bij dat ik dan eindelijk niet meer afhankelijk zou zijn van T-mobile en zijn waardeloze dekking in het prachtige Blerick.

Reden genoeg om het te proberen. Op aanraden wel een 1-jarig contract gepakt zodat ik bij teleurstelling over een jaar weer terug zou kunnen naar de flashloze telefoon.

Maar goed, even wat meer inhoudelijk. Ik heb in de loop van de afgelopen week wat opmerkingen genoteerd en deze op een rijtje gezet. Misschien voor al jullie “haters” voldoende voer om een beetje begrip voor me op te brengen... :)


N.B. Ik heb dit vergelijk naar eer en geweten gedaan. Het kan altijd dat er door mijn onkunde een verkeerd oordeel is ontstaan. In dat geval: dikke pech.

Ook al lijkt het verschil hierboven groot, zo voelt dat niet. Ik vind het nog steeds aan elkaar gewaagde toestellen en moeilijk te vergelijken.

Hoe dan ook, je valt je met beide toestellen geen buil!

Mocht je wat meer specs willen vergelijken tussen de Desire en de 3GS dan kun je hier een tabelletje vinden met meer technische info.